środa, 11 marca 2015

CZARCIE PIEROGI



Witam wszystkich serdecznie u mnie dzisiaj pustki listonosz nic nie przyniósł, lecz ostatnio miałam mało czasu na pisanie maili to pewnie dlatego. Dziś postanowiłam trochę nadrobić i przynajmniej ze 100 napisać. Wczoraj był dzień mężczyzny i postanowiłam mojemu skarbowi zrobić coś dobrego na kolację i chciałabym podzielić się z Wami przepisem. Tego dania dawno nie robiłam i mój skarb był bardzo zadowolony, bo bardzo je lubi. A mianowicie zrobiłam czarcie pierogi. Niżej podaję przepis, kto jeszcze nie próbował szczerze polecam.




CZARCIE PIEROGI
 
 
SKŁADNIKI:
1,5 kg ziemniaków
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
2 jajka
łyżeczka ostrej papryki w proszku
olej do smażenia

FARSZ:
50 dag pieczarek
cebula
2 łyżki masła
sól ,pieprz
 
 
Ziemniaki ugotować ,ostudzić utłuc lub przecisnąć przez praskę wymieszać z jajkami ,obiema mąkami oraz łyżeczką papryki ,wyrobić elastyczne ciasto. Pieczarki z cebulą pokroić w drobniutką kosteczkę, udusić na maśle ,przyprawić do smaku solą i pieprzem. Ciasto rozwałkować na wysypanej mąką stolnicy ,wykrawać kółka o średnicy około 15 cm ,nakładać porcje farszu i zlepiać brzegi ciasta. Na patelni rozgrzać sporą ilość tłuszczu ,smażyć pierogi na złoty kolor. Podawać z gulaszem wołowym i ulubioną surówką.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Niżej podaję przepis na gulasz wołowy:
 
 
Składniki:


600-700g mięsa wołowego
3 cebule

40 dag pieczarek
1 czerwona papryka
1 ząbek czosnku
600 ml bulionu
1 łyżka koncentratu
skórka otarta z połowy cytryny
majeranek, kminek, papryka słodka (po łyżeczce)
papryka ostra, chili (po 2 łyżeczki)
sól i pieprz do smaku







Mięso myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Kroimy na dość spore kawałki.
Obieramy cebule i siekamy je w piórka pieczarki również obieramy i kroimy w kostkę.
Rozgrzewamy olej w garnku i wrzucamy cebule oraz pieczarki. Gdy się zeszklą dodajemy mięso, mieszamy i smażymy kilka minut aż wołowina zbrązowieje.
Dodajemy koncentrat pomidorowy i trochę bulionu (tak, by zakrył wszystkie składniki), mieszamy.
Odstawiamy na wolny ogień, a po ok. 15 minutach dolewamy pozostały bulion i ponownie mieszamy.
Po kolejnych 30 minutach dodajemy paprykę pokrojoną w paski.
W międzyczasie obieramy czosnek i bardzo drobno siekamy.
Skórkę z cytryny, czosnek, kminek, chili, majeranek i obie papryki mieszamy dokładnie ze sobą i dodajemy do mięsa. Mieszamy całość, cały czas gotując.
Gdy mięso będzie miękkie, doprawiamy solą i pieprzem.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz