piątek, 6 marca 2015

WSPÓŁPRACA Z FIRMĄ RAFEX

Wczoraj po południu dotarła do mnie paczka ze współpracy z firmą RAFEX. A znajdowało się w niej sporo przypraw. Jeszcze nie otwierając przesyłki można było poczuć aromatyczny ich zapach. Przyprawy te bardzo przypadły mi do gustu i już od wczoraj zaczęłam testować. Zanim pokażę Wam co otrzymałam, kilka słów o firmie.



 
 
 
RAFEX jest hurtownią przypraw, która prowadzi zarówno sprzedaż detaliczną jak i hurtową. W ofercie można znaleźć między innymi przyprawy ziołowe, przyprawy korzenne, mieszanki ziołowe, przyprawy polskie, naturalne przyprawy oraz przyprawy świata. Cena takich przypraw jest bardzo niska bo już za 2 zł możemy je kupić. Wybór przypraw jest tak duży, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja, ponieważ uwielbiam gotować i poznawać nowe smaki bardzo ucieszyłam się z przesyłki i z ilości dostarczonych mi przypraw.


A oto co znalazłam w paczce:

- SÓL GRUBA HIMALAJSKA 1 KG

- PRZYPRAWA DO ROSOŁU 70 G

- FISH MASALA DO RYB 60 G

- PRZYPRAWA ZBÓJNICKA 70 G

- PRZYPRAWA DO DZICZYZNY 60 G

- PRZYPRAWA KORZENNA DO ŚLEDZI 60 G

- PRZYPRAWA ARABSKA 60 G

- PRZYPRAWA WĘGIERSKA 60 G

- PAPRYKA OSTRA WĘDZONA 50 G

- PIEPRZ CZOSNKOWY 50 G

- PRZYPRAWA GOSPOSI 60 G

- PRZYPRAWA DO ZIEMNIAKÓW 70 G

- PRZYPRAWA DO SCHABOWEGO 60 G

- CHILLI MIELONE 50 G

- PRZYPRAWA DO KANAPEK 70 G

- KOZIERADKA MIELONA 50 G

- PIEPRZ ZIOŁOWY STAROPOLSKI 70 G

- KOPER NAĆ 40 G

- LUBCZYK NAĆ 100 G

- MŁODY JĘCZMIEŃ W PROSZKU 100 G




 


Bardzo zaciekawiła mnie ta sól himalajska. Prawdę mówiąc pierwszy raz mam z nią do czynienia. Więc postanowiłam wpisać w gogle i dowiedzieć się czegoś więcej na jej temat. Ta sól o różowym kolorze wydobywana jest z najwyższych partii gór. Plusem jest to, że nie jest przetwarzana w żaden sposób chemicznie. Sól himalajska jest zdrowa i nie tylko można używać jej w kuchni, ale ma też wiele innych zastosowań między innymi leczniczych, czy też chętnie stosowana jest w zabiegach upiększających. Ciekawa byłam też młodego jęczmienia, a okazało się, że ostatnio jest hitem odchudzania. Rozpuszcza się go w szklance wody i pije rano najlepiej na czczo i wieczorem po kolacji.


Jeżeli nie wiecie, gdzie zamówić te wszystkie przyprawy kliknijcie niżej


Chodź jeszcze wszystkich przypraw nie wypróbowałam, na pewno zrobię to w niedługim czasie i podzielę się z Wami przepisami na dania z użyciem tych oto przypraw.
 
 
A niżej prezentuję zdjęcia z moich wczorajszych i dzisiejszych testów. Mianowicie wczoraj naszła mnie ochota na wypróbowanie przyprawy do kanapek. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z taką przyprawą, więc na kolację były oczywiście kanapeczki posypane tą przyprawą i powiem szczerze smakowało i to bardzo. W skład tej przyprawy wchodzą: kminek, gorczyca biała, czosnek, papryka słodka, sól, cebula, pietruszka nać, cukier. Jeżeli jeszcze nie próbowaliście szczerze polecam.
 
 
 
 
 
 
A dziś na obiadek była sarnina oczywiście z przyprawą firmy RAFEX do dziczyzny. Sarnina miała być na niedzielny obiad, lecz nie mogłyśmy się z mamą doczekać i postanowiłyśmy już dziś część mięsa przyrządzić. Smakowało wybornie. Skład przyprawy to tymianek, bazylia, majeranek, rozmaryn, jałowiec, goździki, liście laurowe, ziele angielskie, imbir, kurkuma, pieprz czarny, gałka muszkatołowa, gorczyca, sól, kolendra, czosnek.
 
 
Niżej podaję przepis na pieczeń z sarny
 
 
Składniki:
 
1,5 kg sarniny

 250 g słoniny

 Marynata:

 1 l octu 3-4%

 1/2 szkl czerwonego wytrawnego wina

 1 cebula

 1 łyżeczka soli
 
przyprawa do dziczyzny firmy RAFEX
 
 
Zamiast kupować osobno składniki takie jak ziele angielskie, liść laurowy, goździki i inne potrzebne do przyrządzenia sarniny, wygodniej jest zakupić uniwersalną przyprawę do dziczyzny, która zawiera te wszystkie składniki.
 
 
Sposób wykonania:
 
Cebulę pokrajać w plasterki, przyprawę do dziczyzny wrzucić do octu z winem i raz zagotować. Ostudzić i zalać mięso tak, aby płyn całkowicie je pokrył. Mięso trzeba codziennie obracać. Mięso musi poleżeć minimum 24 godziny, a może 3-4 dni w marynacie. Gdy leży krótko w marynacie można tej marynaty używać do polewania mięsa przy pieczeniu. Po wyjęciu mięsa z marynaty naszpikować je słoniną. Piec 1,5-3 godzin stale podlewając, najpierw marynatą, lub gdy pieczeń długo leży w marynacie - wodą, a potem
wytwarzającym się sosem.
 
 
 
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz